Μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που κάνουν οι γονείς στους καθηγητές αγγλικών είναι… ΄Πότε θα πάρει το Lower;΄. Η αγωνία να μην μείνει πίσω το παιδί τους είναι έκδηλη. Όμως, μια τόσο φαινομενικά απλή ερώτηση, δεν μπορεί να απαντηθεί πάντα με την ίδια… δωρικότητα!
Υπάρχουν παιδιά που έχουν ιδιαίτερη κλίση στις ξένες γλώσσες και προχωρούν γρήγορα. Άλλοι μαθητές, όμως, δεν έχουν το ίδιο ταλέντο ή αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Με άλλα λόγια, οι καθηγητές στην πάροδο των χρόνων, έχουν συναντήσει ένα πλήθος από μαθησιακές ιδιαιτερότητες, ιδιομορφίες, και ιδιοφυίες! Έτσι είναι η ζωή! Γεμάτη διαφορετικότητες!
Κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό στην διαδικασία της μάθησης, τον οποίο οφείλουμε να ανακαλύψουμε και να σεβαστούμε.
Συμπερασματικά, οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά με τους μαθητές μας πρέπει να είναι προσιτοί και εφικτοί για τον καθένα, ξεχωριστά. Πάνω από όλα, πρέπει να ενισχύουμε την αυτοπεποίθηση τους και την θετική τους αυτο-εικόνα.
Ο τρόπος που βλέπουν τον εαυτό τους μέσα στη μαθησιακή διαδικασία είναι πιο σημαντικός από τα ακαδημαϊκά αποτελέσματα!
Επισημαίνουμε ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας δεν είναι εύκολη υπόθεση και χρειάζεται χρόνο. Επαναλαμβάνουμε ότι η γνώση δεν αφομοιώνεται με τον ίδιο ρυθμό, ούτε με τον ίδιο τρόπο από όλα τα παιδιά.
Ποια είναι η ιδανική ηλικία για τις εξετάσεις Lower;
Για το Creative English at Home τα πράγματα είναι απλά.
Δεν υπάρχει ιδανική ηλικία για τις εξετάσεις του Lower. Ο κάθε μαθητής είναι μοναδικός και ξεχωριστός! Το πότε θα είναι έτοιμος να πάρει το πτυχίο του εξαρτάται από το δικό του, προσωπικό, ιδανικό ρυθμό!
Με αυτή τη λογική, άλλες φορές θα είναι η ΣΤ΄ δημοτικού, άλλες η Ά Γυμνασίου ή η Β΄ και κάποιες αργότερα! Υπάρχουν και μαθητές που θέλουν να αφοσιωθούν στο πτυχίο τους μετά το σχολείο. Όπως, επίσης, υπάρχουν και παιδιά που έχουν μεγαλώσει σε bilingual περιβάλλον, με έναν ή δύο native γονείς ή έχουν έρθει κατευθείαν από το εξωτερικό. Αν κάποιο από αυτά τα παιδιά είναι έτοιμο στην Έ Δημοτικού μπορούμε να το σταματήσουμε;
Σαφώς, η προετοιμασία για το πιστοποιητικό Β2 δεν είναι εύκολη υπόθεση. Συνοδεύεται από πολλή μελέτη, επαναλήψεις, μπόλικο λεξιλόγιο και τακτική εξάσκηση στην έκθεση και τα προφορικά. Στην ουσία, σε αυτό το επίπεδο συνοψίζεται το 75% περίπου όλης της αγγλικής γραμματικής και το 50 – 60% του εκτεταμένου αγγλικού λεξιλογίου. Επιπρόσθετα, αποτελεί την πρώτη επίσημη εξέταση στα αγγλικά για τον κάθε υποψήφιο, γεγονός που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν.
Αν όμως, κάποια παιδιά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στη μετάβαση από την ΣΤ΄ Δημοτικού στο Γυμνάσιο ή αντιμετωπίζουν μαθησιακές ιδιαιτερότητες, εφηβικές αναζητήσεις, σχολικό εκφοβισμό ή ακόμα και οικογενειακά προβλήματα δεν θα μπούμε στη διαδικασία να τα πιέσουμε.
Στο ίδιο μοτίβο, αν κάποιο παιδί πιεστεί μέσα από παραπανίσιες ώρες να δώσει το Β2 νωρίς, είναι πολύ πιθανό να μη θελήσει να συνεχίσει αμέσως μετά για Proficiency. Κι αυτό γιατί δεν θα θέλει με τίποτα να ξαναβιώσει την ίδια στρεσογόνο κατάσταση! Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι κερδίσαμε κάτι. Αντιθέτως. Μάλλον, χάσαμε…
Γι’ αυτό, προτείνουμε το Β2 να δίνεται μόνο όταν το παιδί αισθάνεται έτοιμο!
Βέβαια, το άγχος των γονιών για το πότε θα δώσει το παιδί τους το Lower είναι απόλυτα κατανοητό, καθώς επιθυμούν να δουν στην πράξη τι έχουν μάθει, πραγματικά, τα παιδιά τους. Παράλληλα, το κόστος των Αγγλικών μαθημάτων είναι μια πρόσθετη, οικονομική επιβάρυνση στα τόσα έξοδα που καλούνται να καλύψουν οι σύγχρονοι γονείς!
Για την ακρίβεια, αναφερόμαστε σε μια παρέλαση εξόδων ξεκινώντας από αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ιδιαίτερα φιλολογικών και μαθηματικών, μοντέρνο ντύσιμο, εξόδους, laptop, tablet, video games και κινητά! Τους συμμεριζόμαστε απόλυτα!
Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει στην πραγματικότητα με το άγχος απόκτησης πτυχίων και πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε καλύτερα. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να εξετάσουμε σε συνεργασία με τον καθηγητή είναι σε τι στάδιο βρίσκεται ο μαθητής, ανεξάρτητα από την ηλικία του.
Συγκεκριμένα, κατά πόσο έχουν αναπτυχθεί οι γλωσσικές του δεξιότητες στις εξής ενότητες:
- Listening
- Reading
- Speaking
- Writing
Μόνο αν η απόδοση του στα παραπάνω είναι ικανοποιητική, θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας επίσημης εξέτασης! Απλό;
Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος να βιαστούμε. Αντιθέτως, είναι επιτακτική η ανάγκη να λάβουμε μια καλά μελετημένη και ώριμη απόφαση με απόλυτη εμπιστοσύνη στον καθηγητή και τον υποψήφιο, καθώς η ενδεχόμενη αποτυχία – απόρριψη μπορεί να καταβάλλει τον μαθητή και να τραυματίσει την αυτο-εικόνα του. Παράλληλα, οι γονείς θα έχουν πετάξει ένα σεβαστό ποσό χρημάτων στα εξέταστρα!
Σέβομαι το παιδί μου σημαίνει ότι κατανοώ τις ανάγκες του
Όπως ήδη έχουμε τονίσει, ο κάθε μαθητής είναι μοναδικός κι έτσι ακριβώς, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Επομένως, δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τα παιδιά μας με τους συμμαθητές τους. Συχνά, οι γονείς συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάσσουν εμπειρίες κι απόψεις και μιλούν για τις επιδόσεις των παιδιών τους. Πχ. με πόση ευκολία ή δυσκολία πήραν το Lower, ποιος πήρε τον καλύτερο βαθμό και σε τι χρόνο!
Σε αυτές τις συζητήσεις, κάποιοι γονείς επιδεικνύουν μια ανεξήγητη αλαζονεία, ενώ άλλοι επιδίδονται σε μια σειρά από ψέματα για να καλύψουν τις αδυναμίες ή τις αποτυχίες των παιδιών τους. Το γεγονός αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνει το άγχος και την απογοήτευση στους μαθητές που δεν έχουν, ακόμη, καταφέρει να πάρουν το πτυχίο τους! Δεν είναι κρίμα;
Σέβομαι το παιδί μου σημαίνει ότι κατανοώ τις ανάγκες του στην εκπαιδευτική διαδικασία και γνωρίζω καλά το δικό του μοναδικό τρόπο και ρυθμό. Σέβομαι το παιδί μου σημαίνει ότι αποδέχομαι τη διαφορετικότητα ή την ιδιαιτερότητα του. Σέβομαι το παιδί μου σημαίνει ότι το… αγαπώ αληθινά!
Ας αφουγκραστούμε, λοιπόν, τις ανάγκες των παιδιών μας κι ας προσπαθήσουμε να τα βοηθήσουμε ουσιαστικά, χωρίς να αποπροσανατολιζόμαστε από τα πρέπει, τη γνώμη των άλλων και τις στερεοτυπίες.
Και κυρίως, ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να γνωρίσουν καλύτερα και να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα τους μέσα από την ξενόγλωσση μαθησιακή διαδικασία. Αυτό είναι που θα τους καθορίσει και θα τους συντροφεύσει σε όλη τους την ζωή, όχι το Lower!
Το Creative English at Home ενισχύει την άποψη ότι οι μαθητές που έρχονται σε επαφή με τη γλώσσα μέσα από διαφορετικούς κι ευχάριστους τρόπους, έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας, μακροπρόθεσμα.
Έτσι λοιπόν, θα πρέπει από μικρή ηλικία να μάθουν να διαβάζουν βιβλία και άρθρα στα αγγλικά, να βλέπουν ταινίες, να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, να ακούνε μουσική και όχι, απλώς, να ολοκληρώνουν επιδερμικά μια συμβατή σειρά βιβλίων με τον ΄πεζό στόχο΄ να πάρουν το πτυχίο. Στο κάτω – κάτω, έχουν υπογράψει κάποια κοινωνική σύμβαση και δεν το ξέρουμε ή ορθώς, βιώνουν την προσωπική τους διαδρομή στο ταξίδι της αγγλικής γλώσσας;
Επίσης, οι γονείς μπορούν να αξιολογούν την πρόοδο των παιδιών τους με ένα πιο ουσιαστικό τρόπο και ιδανικά, στο τέλος της χρονιάς. Παράδειγμα, κατάφερε το παιδί μου να μιλήσει με τουρίστες φέτος το καλοκαίρι; Mε χρειάζεται στη μελέτη ή είναι πλέον πιο ανεξάρτητο όταν προετοιμάζεται για το μάθημα των αγγλικών; Έμαθε περισσότερες λέξεις αυτή τη σχολική χρονιά; Και ποιες είναι αυτές; Αυτά τα απλά και καθημερινά πράγματα είναι ζωντανές αποδείξεις ότι το παιδί σας δεν μένει στάσιμο, αλλά εξελίσσεται. Αυτός δεν είναι και ο στόχος;
Άρα, λοιπόν, το μυστικό στη διαδρομή μας για το Lower είναι να δίνουμε χρόνο στα παιδιά μας, να τα ενθαρρύνουμε και να επιλέγουμε τον κατάλληλο εκπαιδευτικό με την κατάλληλη μέθοδο. Και όλα θα πάρουν το δρόμο τους και θα γίνουν στην ώρα τους!
Αλήθεια, εσείς;! Tι ερωτήσεις θα κάνετε αύριο στους καθηγητές αγγλικών, τους γνωστούς και τους φίλους, το παιδί σας και πάνω από όλα τον ίδιο σας τον εαυτό;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εξετάσεις Αγγλικών: 12 + 1 Tips για το Michigan Ecce